onsdag 11 september 2013

Lite vardag...


Nu har det blivit höst på riktigt! Jippi, tjoar sånna som jag som älskar hösten.
Framför allt gillar jag att sitta inne och mysa med tända ljus och med en tekopp inom räckhåll. Det bästa är ju att man inte behöver någon bortförklaring för att sitta inne flera timmar i sträck utan att sticka ut näsan. Sen blir jag så sugen på att sitta inne och skriva hela dagarna, tyvärr som kanske några har märkt har jag inte riktigt tid med det just nu vilket jag tycker är jätte tråkigt. Men just nu har jag fullt upp med förberedelser inför min konfirmation och en hel hög med läxor som alla ska vara klara samma dag. Men jag hoppas att jag om några veckor ska kunna uppdatera något oftare.

Sen måste jag ju säga att det är så grymt roligt att fotografera på hösten, alla bilder får sådant varmt och härligt ljus. Med alla gula, orangea och röda löv kan det inte bli annat än bra och jag blir så otroligt inspirerad.

Idag har jag varit i skolan, vilken överraskning! Sen direkt efter hade jag utvecklings samtal och jag måste säga att det gick toppen. Vi kollade igenom betygen från i våras/sommras och jag fick se den totala meritpoängen och vad den visade kan jag vara mer än nöjd. Så nu gäller det bara att jobba vidare och hålla i de betyg jag redan har så kommer jag kunna komma in på vilket program jag vill ganska lätt! Och jag måste säga att jag är så grymt taggad inför gymnasiet, det som lockar mest är väl att lära känna nya intressanta människor och hålla på med sånt man älskar om man nu bara lyckas välja rätt program.
Sen har jag hållit på med läxorna och ringt efter praoplats och nu sitter jag och myser framför TV:n och Idol, äntligen kan man ta det lugnt :)

Fresten idag fick jag veta av min fysik lärare att alla är gjorda utav stjärnstofft, vilket jag tyckte lät väldigt vackert.
Tyvärr skulle jag nog inte säga det om så många just nu men, men saker förändras och det hör väl till. Men man får inte glömma att hylla dem så får en att le då och då, och det kasnke är just dem som består utav stjärnstofft :)

(Bilderna är ifrån We heart it.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar