söndag 27 oktober 2013

Surrounded by trees

Detta var två bilder jag tog på en skogsdag hos mormor och morfar. Jag har några till på lut som kommer upp på bloggen hyfsat snart, hoppas jag... Men innan dess ska jag ta en tur till Malmö och Köpenhamn där jag tänker fota en hel del.

Denna helgen är det en ska som har dominerat i stort sett hela helgen. Jag och några vänner, plus mamma och några kollegor till henne har haft sy-lan, och då undrar kanske vissa vad detta innebär så jag tänkte berätta lite om det. Vi har alltså sytt sedan i fredags eftermiddag enda fram tills i gårkväll med undantaget att vi sov några timmar. Jag hann med att göra två kuddfodral som jag är väldigt nöjd med och en topp, det kanske dyker upp några bilder framöver vem vet? Sen idag har jag varit med mamma och syrran i stans ena garnaffär där jag fick ett infall att jag skulle börja sticka en tröja, jag bör kanske nämna det faktum att jag tidigare enbart har stickat aviga och räta maskor, inga vidare komplicerade mönster om jag ens har följt något sådant och inte bara stickat på efter eget bevåg. Men men jag gillar utmaningar och detta är definitivt en sådan. Så nu har jag tänkt att sätta på en kopp te och kanske gå ner och börja sticka några varv. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar