söndag 12 januari 2014

Hälften av dem som kämpar går under, hälften av de som älskar exploderar

Denna helgen har jag spenderat hos min farmor och farfar. Jag gjorde också min första tävling för detta året, man kan inte direkt kalla det en succé och det finns en hel del saker att skylla på om man känner för det. Det fina med denna dag var vädret, jag är ledsen för att jag inte kunde spendera mer tid ute men men jag hoppas på fler soliga dagar. Sen hittade jag dessa stackars små blommor som kämpade ute i kylan.

Jag ser inte fram emot veckan som kommas skall, vi har ett so-arbete som ska in nästa måndag så jag har fullt upp när det gäller det. Det är en massa fakta som ska letas upp och en lång text som ska skrivas, visserligen har vi haft lång tid på oss men vem vill jobba med sådana saker på ett lov?! Så det är i alla fall en som är glad när denna veckan är över. 
Samtidigt som jag är lycklig över att ha tagit mig igenom de första tre dagarna i skolan. Första dagen blev jag halvt bländad i klassrummen, ljuset och de vita väggarna bara sken och det kändes som att jag hade levt hela mitt liv i mörker. Andra dagen vaknade jag i sängen och tänkte att jag banne mig inte tänkte gå en enda dag till i den där förbannade skolan, men duktig som man är klev man upp och åt sin frukost och satte sig i bilen som tog en till kråkslottet. En annan sak som jag också hann tänka innan jag klev upp var att det var precis så här jag skulle känna varje morgon om jag valde att börja på natur senare i höst. Självklart kom vår SYV samma dag och gav oss lösenordet till stället där man ansöker, detta gjorde så att jag återigen blev förvirrad och fick panik över vad jag ska välja. Jag hatar att jag alltid ska ha så svårt att bestämma mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar