måndag 27 januari 2014

Today

Detta har varit en väldigt konstig dag på många sätt. Den största grejen som hände var att en tjej som gick i min klass tidigare, kom tillbaka för att hälsa på. När skolan började efter sommarlovet kom hon aldrig tillbaka och det visade sig att hon flyttat till ett annat land. Så jag blev en aning chockad när hon kom gående i korridoren.
Men jag måste säga att jag beundrar hennes mod, när hon gick i vår klass var hon rätt så mobbad för att hon var annorlunda. Och hade jag varit hon hade jag nog aldrig vågat komma, vem vill liksom träffa människor som har varit taskiga och sagt dumma saker till en. Vilken styrka det måste krävas, en styrka som väldigt få besitter.

Träningen idag var rätt seg, mina benhinnor gjorde ondare än vanligt plus att koppen kändes rätt seg. Kanske berodde det på helgens tävling, vad vet jag. Jag stötte kula och gjorde nytt pers på 9,96 meter, det börjar närma sig 10 meter nu och jag är grymt taggad inför nästa helgs tävling!

Jag vill tipsa om denna om denna fina video om det finns någon som har missat den:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar