lördag 28 september 2013

Moonlight

Idag har jag mest tagit det lugnt och fortsatt på det Harry Potter-maraton jag och min lillasyster påbörjade igår, samtidigt stickade jag på en mössa som jag håller på med i textilslöjden. Jag tog med den hem för att jag tänkte sticka lite här hemma, och det slutade med att den strax är klar. Haha, ibland är man på hugget! Jag antar att jag brås på mamma och hennes stickabstinens. Kan nästan se mig själv sitta precis som mamma framför en brasa om 20 år med ett ännu ett påbörjat arbete.

Men jag har faktiskt inte suttit framför TV.n hela dagen, även om man kan tro det. Nej, sån soffpotatis är jag inte riktigt!
Vid lunchtid åkte jag, mamma och syrran in till stan, bland annat åkte vi till en secondhandbutik. Där hittade jag en superfin spegel för bara 15 kr och två jättesöta flaskor för 10 kr/st. Jag får väl erkänna det faktum att jag älskar glasflaskor och har nu en samling på 8 stycken. Som säkert kommer att utökas med tiden... Och då kanske jag inte ska nämna hur många ljus/ ljusstakar/ ljuslyktor som finns på mitt rum :). Man kan väl skylla på att jag gillar att inreda plus att mina föräldrar satte mig på att samla kapsyler redan som väldigt liten (jag hade flera 2 liters glasslådor fulla.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar