måndag 30 september 2013

Otur, det är bara förnamnet...

Jag vet inte riktigt vad det är med mig denna veckan, jag har i alla fall sedan förra tisdagen haft väldigt mycket otur. Kanske beror det på att mamma lyckades spräcka glaset på min nyinköpta spegel... Haha inte så troligt kanske, men i alla fall.

Det började med att jag förra tisdagen med att jag lyckades dänga en 3 kg slägga i vaden på mig själv. Så det slutade med att jag hade en "lårkaka" i vaden. Sen när jag kom hem från träningen så gosade jag med min ena katt i soffan. Han brukar inte vara speciellt kelig men han spann på som bara den, dum som jag var märkte jag inte att han blev surare och surare. Han brukar vara väldigt tydlig med när han inte går med på något längre men den här gången bara small det. Han hoppade på min arm och bet och rev mig. Jag hoppade upp ur soffan med ett skrik och sprang ifrån honom. Detta ledde till att jag nu har rivmärken och ett stort fett blåmärke på överarmen som gjorde ont flera dagar efteråt, och fråga mig inte hur det kom till...

Sen har jag lyckats klämma mitt ena finger i gardrobsdörren, ramlat i trappan och inte nog med det så lyckades den nedrans katten bita mig igen!
Denna gången var när jag kom hem ännu efter en träning och skulle låsa upp dörren. Han kom och satte sig där i väntan på att få komma in, så när jag fick upp låset satte jag min fot framför honom. Jag tänkte väl något i stil med att han inte borde få gå in först eftersom han bet mig dagen innan. Och det tog inte lång stund efter att jag hade satt ner foten framför honom så högg han i den också. Som tur var hade jag joggingskor på mig så det kändes inte, men jag börjar tro att han har något emot mig... :/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar